Internet tavoittaa asiakkaat helposti ympäri maata, joka lisää markkinointia.
2. Mistä
blogista löydät lisätietoa matkailumarkkinoinnista? Mitä tietoa sieltä löydät?
Matkailualanmarkkinoinnin blogi löytyy osoitteesta matkailumarkkinointi.blogspot.fi. Sieltä löytyy tietoa internetin matkailumarkkinoinnista Suomessa.
3. Mitkä ovat
suomalaisten hyviä ja huonoja puolia internet-markkinoinnin käytössä ja
kehittämisessä?
Suomi on vielä taka-alalla internet markkinoinnin käytössä verraten toisiin maihin, mutta kehitystä on tapahtunut. Nykyään on erinäisiä työntekijöitä, jotka vastaavat internet markkinoinnista. Twitterin käyttö on yleistynyt ja suomen sivut ovat nousussa.
4. Miten
Suomen matkailumarkkinointi eroaa muiden pohjoismaiden matkailumarkkinoinnista?
Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa panostetaan rahallisesti matkailumarkkinointiin, toisin kuin Suomessa.
5. Mitä hyvää
Matkailun edistämiskeskus on tehnyt some-markkinoinnissa?
Edistämiskeskuksella (MEK) on twitter tili, joka on Suomen matkailualan parhain.
6. Mitä
tarkoittaa hakukoneoptimointi?
Hakukoneoptimointi tarkoittaa sitä, kuinka paljon jotain tiettyä palvelua, tuotetta tai yritystä on haettu. Sillä yritetään parantaa yksittäisten yritysten sijoituksia hauilla.
7. Mitkä
kaksi asiaa ovat esteinä yritysten hakukoneoptimointiin panostamiselle?
Ei uskota siihen, kuinka tärkeää hakukoneoptimointi on esim. yritykselle ja koitetaan omilla epäammattimaisilla taidoilla panostaa mainontaan. Myös taloudelliset syyt.
8. Mitä on
konversio?
Konversio tarkoittaa verkkosivujen tehokkuutta.
9. Miten
konversiota eli verkkosivujen tehokkuutta edistetään?
Tiedetään kenelle yritystä tai palvelua halutaan markkinoida ja panostetaan nimenomaan heihin, heidän toiveisiinsa ja kiinnostuksiin.
10. Millä
keinoilla verkkosivujen luotettavuutta voi lisätä?
Hakukoneystävällisillä sivuilla, tutkimuksilla ja kokemuksilla..
11. Miten
asiakkaat voidaan sitouttaa verkkosivujen käyttäjiksi?
Oikealla sisällöllä ja somella esim. blogit, facebook ja youtube. Myös kiinnostavalla mainonnalla ja sillä että päivitetään sivuja saadaan asiakkaat aktiivisiksi verkkosivujen käyttäjiksi.
12. Kuinka
monella sivustolla asiakas käy ennen matkapäätöksen tekemistä?
Asiakas käy ennen matkapäätöksen tekoa noin neljännellätoista sivulla.
13. Kuinka
monta kertaa asiakas käy sillä sivustolla, jolta hän ostaa?
Asiakas käy noin 3-4 kertaa sivustolla, jolta hän ostaa jotakin.
14. Mikä on
Tripadvisor ja mikä merkitys sillä on sitouttamisessa?
Tripadvisor on arvostelusivu, jolla asiakkaat voivat vierailla sekä kirjoittamalla omista kokemuksistaan tai lukemalla, mitä muut ovat kokeneet.
15. Mikä on
yritykselle erityisen tärkeää sitouttamisessa?
Se, että saa luottamuksen ja sitoutumisen.
16. Millaisia
haasteita on suomalaisilla matkailualan yrityksillä sisällön tuottamisessa?
Stereotyyppisesti suomalaiset ovat sulkeutuneita, joten tuntuu vaikealta antaa itsestään kuvaa julkisuuteen esim blogiin.
17. Miksi matkailuyrityksen kannattaisi pitää blogia? Mitä vaihtoehtoja Kauppinen mainitsee sisällön tuottamisessa blogiin?
Se on nykypäivää, sieltä saa helposti hakukone sisältöä kuten tietoa, kuvaa ja videomateriaalia.
18. Mitä esimerkkitapauksia
Kauppinen mainitsee, joissa suomalainen matkailualan yrittäjä on noussut verkkomarkkinoinnissa
uudelle tasolle?
Mm. Lapland Safaris, joka on panostanut verkkomarkkinointiin. Tiedän sen, sillä olen itse sivulla vieraillut,
Vastauksista päätellen olet oppinut tehtävässä paljon internet-markkinoinnista :-) Hyvää työtä Inka!
VastaaPoista