maanantai 10. marraskuuta 2014

Palveluiden markkinointiviestintä

1. Miksi matkailuyrittäjän kannattaa kiinnostua oman yrityksensä markkinoinnista internetissä?

Internet tavoittaa asiakkaat helposti ympäri maata, joka lisää markkinointia.


2. Mistä blogista löydät lisätietoa matkailumarkkinoinnista? Mitä tietoa sieltä löydät?

Matkailualanmarkkinoinnin blogi löytyy osoitteesta matkailumarkkinointi.blogspot.fi. Sieltä löytyy tietoa internetin matkailumarkkinoinnista Suomessa.

3. Mitkä ovat suomalaisten hyviä ja huonoja puolia internet-markkinoinnin käytössä ja kehittämisessä?

Suomi on vielä taka-alalla internet markkinoinnin käytössä verraten toisiin maihin, mutta kehitystä on tapahtunut. Nykyään on erinäisiä työntekijöitä, jotka vastaavat internet markkinoinnista. Twitterin käyttö on yleistynyt ja suomen sivut ovat nousussa.


4. Miten Suomen matkailumarkkinointi eroaa muiden pohjoismaiden matkailumarkkinoinnista?

Esimerkiksi Ruotsissa ja Norjassa panostetaan rahallisesti matkailumarkkinointiin, toisin kuin Suomessa.


5. Mitä hyvää Matkailun edistämiskeskus on tehnyt some-markkinoinnissa?

Edistämiskeskuksella (MEK) on twitter tili, joka on Suomen matkailualan parhain.


6. Mitä tarkoittaa hakukoneoptimointi?

Hakukoneoptimointi tarkoittaa sitä, kuinka paljon jotain tiettyä palvelua, tuotetta tai yritystä on haettu. Sillä yritetään parantaa yksittäisten yritysten sijoituksia hauilla.


7. Mitkä kaksi asiaa ovat esteinä yritysten hakukoneoptimointiin panostamiselle?

Ei uskota siihen, kuinka tärkeää hakukoneoptimointi on esim. yritykselle ja koitetaan omilla epäammattimaisilla taidoilla panostaa mainontaan. Myös taloudelliset syyt.


8. Mitä on konversio?

Konversio tarkoittaa verkkosivujen tehokkuutta.


9. Miten konversiota eli verkkosivujen tehokkuutta edistetään?

Tiedetään kenelle yritystä tai palvelua halutaan markkinoida ja panostetaan nimenomaan heihin, heidän toiveisiinsa ja kiinnostuksiin.


10. Millä keinoilla verkkosivujen luotettavuutta voi lisätä?

Hakukoneystävällisillä sivuilla, tutkimuksilla ja kokemuksilla..


11. Miten asiakkaat voidaan sitouttaa verkkosivujen käyttäjiksi?

Oikealla sisällöllä ja somella esim. blogit, facebook ja youtube. Myös kiinnostavalla mainonnalla ja sillä että päivitetään sivuja saadaan asiakkaat aktiivisiksi verkkosivujen käyttäjiksi.


12. Kuinka monella sivustolla asiakas käy ennen matkapäätöksen tekemistä?

Asiakas käy ennen matkapäätöksen tekoa noin neljännellätoista sivulla.


13. Kuinka monta kertaa asiakas käy sillä sivustolla, jolta hän ostaa?

Asiakas käy noin 3-4 kertaa sivustolla, jolta hän ostaa jotakin.


14. Mikä on Tripadvisor ja mikä merkitys sillä on sitouttamisessa?

Tripadvisor on arvostelusivu, jolla asiakkaat voivat vierailla sekä kirjoittamalla omista kokemuksistaan tai lukemalla, mitä muut ovat kokeneet.


15. Mikä on yritykselle erityisen tärkeää sitouttamisessa?

Se, että saa luottamuksen ja sitoutumisen.


16. Millaisia haasteita on suomalaisilla matkailualan yrityksillä sisällön tuottamisessa?

Stereotyyppisesti suomalaiset ovat sulkeutuneita, joten tuntuu vaikealta antaa itsestään kuvaa julkisuuteen esim blogiin. 

17. Miksi matkailuyrityksen kannattaisi pitää blogia? Mitä vaihtoehtoja Kauppinen mainitsee sisällön tuottamisessa blogiin?

Se on nykypäivää, sieltä saa helposti hakukone sisältöä kuten tietoa, kuvaa ja videomateriaalia.


18. Mitä esimerkkitapauksia Kauppinen mainitsee, joissa suomalainen matkailualan yrittäjä on noussut verkkomarkkinoinnissa uudelle tasolle?

Mm. Lapland Safaris, joka on panostanut verkkomarkkinointiin. Tiedän sen, sillä olen itse sivulla vieraillut,

1 kommentti:

  1. Vastauksista päätellen olet oppinut tehtävässä paljon internet-markkinoinnista :-) Hyvää työtä Inka!

    VastaaPoista