maanantai 6. lokakuuta 2014

Liikeidea tehtävä

Puuharyhmä Oyj

Teen tehtävän oman syntymäpaikkakuntani yrityksestä Puuhamaasta.

Suomalainen yhtiö, joka on keskittynyt teema-, vesi-, ja huvipuistoliiketoimintaan. Perustettu vuonna 1983 nimellä Tervakosken Puuhamaa Oyj, ja muutettiin nykyiselleen vuonna 2005. Yhtiöön kuuluvat mm. Tervakosken puuhamaan lisäksi, Visulahden Matkailu, Vesihuvipuisto Serena ja Wasalandia, jotka ovat Puuhamaan tytäryhtiöitä. 




Tuotteet ja Palvelut ja kenelle tarkoitettu

Puuhamaa tarjoaa huvipuisto ja vesipuistopalveluita lapsiperheille. Kohderyhmä ovat lapsiperheet, joissa lapset ovat 3-12 vuotiaita. Huvipuistopalveluiden lisäksi puuhamaassa on cateringpalveluita eli ravintola ja useampi kioski. Vuonna -86 Puuhamaa sai maskotikseen Puuhanallen, joka kuuluu brändiin. Maskotista on erilaisia tuotteita matkamuistokaupassa. 



Mikä hyöty kuluttajalle?

Paikan suosio perustuu siihen, että muut huvipuistot ovat suunnattu vanhemmille, ja laitteissa on ikäraja. Puuhamaan tarkoitus on pitää perheet yhdessä, ja viettää mukava päivä lasten kanssa puuhapuistossa. Aikaisemmin puuhamaahan sai tuoda omat eväät ja alue sisälsi grillauspaikkoja. 
Vuonna 2007 Espanjalaiset ostivat koko Puuharyhmä Oyj:n.



Toimintatapa

Puuhamaa on auki ainoastaan kesäisin, jolloin koululaiset ovat lomalla. Yritys työllistääkin enimmäkseen paikallisia nuoria kesätyöntekijöiksi. Toimintaa ei ulkoisteta, vaan käytössä on oma henkilökunta vuoden ympäri. 

Mainonta ja viehätys

Puuhamaa on toiminut jo vuodesta 1984 ja on saanut hyvän maineen tunnettuna matkailukohteena. Valttina on perheen kanssa yhdessä tekeminen, johon yhdistyy huvipuisto, vesipuisto ja piknik. 

Lähtee: Internet, Puuhamaan puistonjohtaja Ilkka Vaskio



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti